poniedziałek, 25 stycznia 2016

Komentarze

Kochani,
Jeśli chodzi o długość komentarza, wolę, kiedy są one dłuższe i kiedy jest w nich jasno napisane co wam się podoba, a co woleli byście zmienić. Już nie chodzi mi o samą ilość zdań, ale ich złożoność. Kiedy ktoś napisze np.
Ten rozdział był super. Naprawdę mi się podobało. :),
to ja czuję się zbyty takim komentarzem, i traktuje to jakby ta osoba napisała ten komentarz z przymusu i najprawdopodobniej w ogóle nie czytała postu, a jak ktoś napisze:
Ogólnie rozdział był naprawdę świetny. Podobała mi się ta akcja, w której bohater X wrzeszczy tego gościa z telemarketingu. To mnie dosłownie zwaliło z krzesła. Akcja twojego opowiadania jest bardzo dynamiczna, co tylko zachęca czytelnika do dalszego czytania. Bardzo dobrze, że zastosowałeś się do zaleceń w komentarzach i skróciłeś dialogi, dałeś więcej opisów sytuacji. To trochę wydłużyło rozdział, i przyjemniej się go czyta. Natomiast nie podobało mi się, że pominąłeś wątek bohatera Y. Szkoda, jego postać pewnie dużo by zmieniła w losach pozostałych. Denerwuje mnie, że używasz tylu wulgaryzmów. Język polski jest przecież pełen tylu innych, znacznie mniej rażących określeń. Z mojej strony to tyle. Mam nadzieję, że zastosujesz się do naszych zaleceń i zmienisz niektóre rzeczy. Życzę weny i czekam z niecierpliwością na nowy rozdział.
Pozdrawiam:
XYZ
Taki komentarz znacznie bardziej by mnie usatysfakcjonował. Po jego przeczytaniu wiem, że czytelnik przeczytał opowiadanie, co mu się podobało, a co nie. Takie komentarze dają mi zapał do pisania, i wiem ze ktoś tam po drugiej stronie czeka na dalszy ciąg historii.

Tak w skrócie, chodzi o to aby w komentarzach były pełne zdania. Napisanie co się podoba w danym rozdziale i jakieś chociażby krótkie wyjaśnienie dlaczego, a jest to potrzebne aby wiedzieć o czym warto pisać, a o czym nie za bardzo.

1 komentarz:

  1. Tak jakoś na WinxBlogger zobaczyłam link do tegoż bloga i weszłam. Ten post przykuł moją uwagę, więc postaram się napisać, co sądzę oraz w miarę możliwości przeczytać, co tam jest. Rozumiem, iż wolisz komentarze dłuższe. Niestety, nie zawsze ludziom chce się tyle komentować, nie mówiąc w ogóle o komentowaniu. Czasem nawet taki krótki komentarz to tyle, na co można liczyć. Wiem z własnego przykładu. Moim zdaniem ten post jest nieco... zbyteczny. Bo brzmi, jakbyś się żalił. Rozumiem, że chcesz rozbudowanych opinii itd. jednak rzadko komu się chce. Osobiście polecam różne ocenialnie. :D

    A teraz czas na rady...
    Z mojej strony, szablon na blogu jest na odwal się. Ciężko mi się to czytało, gdyż tło bardziej mnie rozpraszało. Jeżeli chcesz, podrzucę Ci linki do fajnych szabloniarnii oraz pomogę ustawić ten szablon na blogu.

    Druga rzecz - brak zakładek, które sklasyfikowałyby co jest co. W bloggerze fachowo nazywa się to stronami. Można tam zrobić kilka stron, każda na inne opowiadanie (bo skoro to są OPOWIADANIA to logicznym jest, że najpewniej jest ich kilka). Tam np. możesz wstawić linki. Np. zakładka: Opowiadanie nr. 1 - do tego wrzucasz to, co wchodzi pod tą opowieść. Potem tworzysz Opowiadanie nr. 2 i do tego wrzucasz to, co wchodzi pod drugą opowieść itd.

    A co do książek... Skoro jakoś szczególnie nie urozmaicasz tekstu, to zapraszam na wattpad.com
    Tam jest taki podział, że każdy rozdział jest robiony na książkę, także no... Myślę, że nie ma problemu z tym, aby sobie wrzucać, a to dla czytelników będzie wygodne.

    Mam nadzieję, że coś doradziłam i pomogłam.

    Pozdrawiam,
    Blanda OC aka Norelay z WinxBlogger.

    OdpowiedzUsuń